ЩОБ УНИКНУТИ «ЕМОЦІЙНОГО ВИГОРАННЯ»
1. Плануючи
робочий день, обов’язково виділяйте час для емоційного відпочинку. Так, обідню
перерву можна із користю для здоров’я провести в найближчому парку або просто
на вулиці, змінивши робочу обстановку. «Подорож» у переповненій маршрутці
додому або на роботу можна замінити на прогулянку пішки;
2. Плануйте робочий тиждень, місяць із
визначенням короткострокових і довгострокових цілей роботи, що дозволить
фокусуватися на необхідних діях, підвищить мотивацію діяльності та зменшить
кількість невиправданих емоційних витрат. Варто виділяти завдання та цілі, що є
пріоритетними або такими, що виконуються найшвидше;
3. Варто впорядкувати власні думки та
бажання. Не слід хапатися за все й одразу в гонитві за примарним результатом
або похвалою керівника. Виділіть час для зустрічей із друзями, відпочинку із
коханою людиною поза межами звичної повсякденності, відвідин мистецьких або
спортивних заходів. Вихідні, особливо в теплу пору року, корисно проводити на
відкритому повітрі, уникаючи пасивного проведення часу перед телевізором на
дивані;
4. У пригоді стане професійний розвиток і
самовдосконалення (обмін професійною інформацією з колегами, що дає відчуття
світу ширшого, ніж той, який існує всередині окремого колективу – курси
підвищення кваліфікації, конференції тощо). Крім суто професійної користі, такі
заходи покликані активізувати взаємозв’язки з колегами, активне спілкування в
нових умовах, а це відволікає від буденності та рутини;
5. Банальним, але важливим компонентом боротьби
зі стресом є підтримування гарної фізичної форми. Між станом тіла й розумом є
тісний зв’язок: неправильне харчування, зловживання спиртними напоями, тютюном
посилюють прояви синдрому вигорання. Ні за яких обставин не можна нехтувати
повноцінним сном, адже тільки в цей час мозок відпочиває та накопичує енергію
на наступний день;
6. Нове хобі може не тільки додати
задоволення у житті, а й допомогти почуватися більш мотивованим. Години,
присвячені приміром, вишиванню, збережуть дні, присвячені пошуку емоційного
заспокоєння;
7. Категоричним правилом має стати відмова від роботи вдома та обговорення
робочих проблем поза роботою;
8. Зрештою, візьміть відпустку та просто
забудьте про проблеми на роботі.
Пам’ятайте:
«Це ваше життя, і ви живете тільки один раз!»
ПОРАДИ ЩОДО ВСТАНОВЛЕННЯ ДОВІРИ МІЖ ПІДЛІТКОМ І
ВЧИТЕЛЕМ В КРИЗОВИЙ ДЛЯ ПІДЛІТКІВ
ЧАС
1. Уважно вислуховуйте підлітка. Прагніть
до того, щоб підліток зрозумів, що він вам не байдужий і ви готові зрозуміти і
прийняти його. Не перебивайте. Не показуйте свого страху. Відносьтесь до нього
серйозно, з повагою;
2. Запропонуйте свою підтримку та
допомогу. Постарайтесь переконати, що даний стан (проблеми) тимчасові і швидко
пройдуть. Проявіть співчуття і покажіть, що ви поділяєте і розумієте його
почуття;
3. Поцікавтесь, що найбільше в даний час
турбує підлітка;
4. Впевнено опікуйтесь підлітком. Саме це
допоможе йому вірити у
власні сили;
5. Використовуйте слова, речення, які
сприятимуть встановленню контакту: розумію, звичайно, відчуваю, хочу допомогти;
6. В розмові з підлітком дайте зрозуміти
йому, що він необхідний іншим і унікальний як особистість. Кожна людина,
незалежно від віку, хоче мати позитивну оцінку своєї діяльності;
7. Недооцінка гірша, ніж переоцінка.
Надихайте підлітка на високу самооцінку. Вмійте слухати, довіряти і викликати
довіру в нього;
8. Звертайтесь за допомогою, консультацією до спеціаліста, якщо щось насторожило вас у поведінці підлітка.
РЕКОМЕНДАЦІЇ КЛАСНОМУ КЕРІВНИКУ З УСПІШНОЇ АДАПТАЦІЇ
П’ЯТИКЛАСНИКІВ ДО НОВИХ УМОВ НАВЧАННЯ
ü Працюйте
над формуванням колективу через різноманітні доручення, змінюючи групи;
ü Розвивайте
почуття колективізму через спільну турботу про престиж класу (зовнішній вигляд,
успіхи в навчанні, максимальна участь у святах, естафетах, конкурсах);
ü Пріоритет
віддавайте індивідуальній роботі (спостереження, бесіди, анкетування,
доручення);
ü Уникайте
«гострих» кутів, проявляйте стриманість, терплячість;
ü Пам'ятайте:
діти потребують ласки, ніжності, співучасті, турботи;
ü Вчасно
й мудро підтримуйте дитячу активність;
ü Не
забувайте: формування класного, батьківського колективу не менш важливе, ніж
дитячого. Ретельно готуйтесь до батьківських зборів, проводьте сімейні вечори,
активно залучайте батьків і вчителів-предметників до життя класу.
РЕКОМЕНДАЦІЇ ВЧИТЕЛЯМ, ЯКІ ВИКЛАДАЮТЬ У 5-ИХ КЛАСАХ З УСПІШНОЇ АДАПТАЦІЇ П’ЯТИКЛАСНИКІВ ДО НОВИХ
УМОВ НАВЧАННЯ
Ø Познайомтеся
з методикою викладання в початкових класах і на початку постарайтеся не
відступати від неї;
Ø Якщо
у вас виникли проблеми з учнем порадьтеся з класним керівником, психологом;
Ø Пам'ятайте:
легше з першого уроку викликати до себе довіру, любов дитини, ніж потім
подолати недовіру;
Ø Не
змінюйте різко методи роботи, використовуйте ігровий матеріал, інструктажі,
пам'ятки, хвилинки релаксації, фізкульт. хвилинки, загадки-цікавинки, хвилинки
гумору;
Ø Протягом
уроку та додому давайте конкретні доступні завдання й домагайтесь їх чіткого
виконання;
Ø Щоденно
перевіряйте письмові роботи учнів, домагайтеся систематичної роботи над
помилками;
Ø Ретельно
обміркуйте заходи та прийоми розвитку мислення, усного та писемного мовлення
учнів;
Ø Розробіть
відповідний роздатковий матеріал;
Ø Забезпечуйте систематичне повторення;
Ø Уникайте
перевантаження дітей;
Ø Відвідуйте
уроки колег, які викладають у 5-х класах;
Ø Любіть своїх вихованців.
РЕКОМЕНДАЦІЇ ВЧИТЕЛЯМ З
УСПІШНОЇ АДАПТАЦІЇ ПЕРШОКЛАСНИКІВ
ДО НАВЧАННЯ В ШКОЛІ
1. Враховуйте вікові особливості
першокласників: рухову активність, переважання ігрового типу діяльності,
недостатню сформованість вольової регуляції;
2. Порівнюйте роботу учня лише з його по
передніми роботами, а не з роботами інших;
3. Уникайте критики учня при свідках, а
також вживання слів «завжди», «ніколи»;
4. Хваліть учня за найменші досягнення;
5. Дозволяйте учневі самостійно оцінювати
свою поведінку та її наслідки;
6. Створюйте ситуації успіху;
7. Зменшуйте кількість заперечних слів та
речень. Краще замінити їх на ствердні та позитивно спрямовані;
8. Не наполягайте на відповідях біля дошки
тих дітей, які виявляють тривожність. Краще об'єднуйте їх у групки, що
працюватимуть разом;
9. Для підтримання усних інструкцій
використовуйте візуальну стимуляцію;
10. Давайте учням можливість виплескувати
енергію (фізкультхвилинки, ігри на перервах);
11. Надавайте учням можливість
висловлювані свої думки, підкреслюйте цінність почутого.
Немає коментарів:
Дописати коментар